Bij Visser & Visser kan dat. Hier zorgen we er samen voor dat ons werk ertoe doet en dat we van betekenis zijn voor elkaar. Dat gaat over waarde toevoegen in je werk, over het verschil maken en er voor elkaar zijn. Kortom, doen wat telt. Leonie Vermeulen, Relatiemanager bij Visser & Visser, vertelt wat doen wat telt voor haar betekent.
“Doen wat telt is onze werkgeversbelofte aan onszelf en aan toekomstige medewerkers. Het gaat erom dat we onze tijd aan de juiste zaken besteden, concreet en resultaatgericht. Dat doen we al sinds onze oprichting, toen we nog geen landelijke speler waren met 500 medewerkers zoals nu. Doen wat telt betekent voor mij persoonlijk dat je geen tijd verspilt aan randzaken, maar dat je steeds de doelstelling van je klant vooropstelt.”
Het draait echter niet alleen om werk, en daar is ook oog voor bij Visser & Visser. “Ik ben er trots op dat onze medewerkers de ruimte krijgen om ook dingen te doen die buiten het werk belangrijk zijn. Of dat nu tijd doorbrengen met je gezin is, het beoefenen van een hobby of het nastreven van persoonlijke ambities. Je krijgt de ruimte om een gezonde werk-privébalans te creëren. De cultuur bij Visser & Visser is heel ongedwongen en laagdrempelig. We gaan met respect en humor met elkaar om. Daarom werk ik er nu alweer twaalf en een half jaar.”
Kernwaarden
Respect staat ook centraal in de samenwerking met klanten, het vertrouwen is cruciaal. “Wij hebben een vertrouwensband opgebouwd met onze klanten. Dat betekent dat we veel van elkaar weten, zowel zakelijk als privé. De reserves die Nederlanders gewoonlijk hebben over hun financiën vallen dan helemaal weg. Natuurlijk is het belangrijk dat we weten hoe een startende ondernemer of iemand die het familiebedrijf overneemt het bedrijf wil leiden, maar hoe hij in het leven staat is minstens zo belangrijk. Het zijn onze kernwaarden om professioneel en vertrouwd met elkaar om te gaan.”
Als mentor voor jonge professionals vindt Leonie het belangrijk dat zij dezelfde positieve ervaring hebben. “Ik wil dat startende professionals hetzelfde ervaren en zich snel thuisvoelen bij ons. Het draait allemaal om vertrouwen, zowel in de relatie met klanten als met collega’s. We bouwen vertrouwensrelaties op waarin we niet alleen zakelijk, maar ook privé veel van elkaar weten. Dat maakt dat we het echte gesprek kunnen voeren – eerlijk, vertrouwd, en altijd met het doel om de klant vooruit te helpen.”
Visser en Visser heeft inmiddels veel jonge professionals aangetrokken, terwijl de eerste generatie ook nog aan boord is. Dat zegt wat over de loyaliteit, vindt Leonie. “Bij ons werken veel mensen die volgens het DISC-kleurenprofiel ‘blauw’ zijn – zoals de meeste accountants – en dus taakgericht en analytisch. Op scholen wordt te weinig bekendgemaakt dat accountants niet per se blauw hoeven te zijn, maar dat ze bijvoorbeeld ook geel kunnen zijn, wat staat voor mensgericht en creatief. Dat zijn óók de mensen die wij zoeken, mensen die hun klant kunnen begrijpen en het gesprek kunnen voeren over de ondernemer en zijn uitdagingen.”