Waar draait Arpentus om? Om aandacht, de volle aandacht voor de klant en de medewerker! We gaan met onze klanten om, zoals we met onze medewerkers omgaan. Met oog voor de mens en de wens van de mens. We zijn een half jaar onderweg met het team Arpentus in de nieuwe setting. Tijd om terug te kijken…
Mens achter de medewerker
Eerst een overpeinzing over de medewerker. We startten op maandag 3 januari 2022 met vijf nieuwe, ervaren M&A-specialisten. En verdubbelden daarmee Arpentus in één klap wat personele bezetting betreft. Het was een spannende periode. We hadden een goede voorbereiding gedaan. Een ambitieus businessplan. Maar hoe zou het team op persoonlijk vlak klikken? Zou er voldoende werk zijn? Het team verdubbelde immers in omvang.
Vooraf hadden we er alle vertrouwen in dat we met dit team zouden slagen. Niet alleen omdat we een team van heel goede M&A-adviseurs hebben, maar vooral ook omdat we elkaar volledig vertrouwen en ieder van ons gebrand is om zijn of haar uiterste beste te doen om:
- te bereiken wat het beste is voor onze klant, voor de mens(en) achter onze opdrachtgever; en
- er voor elkaar te zijn als team en als mens.
Arpentus wil voor de klant én voor de medewerker het verschil maken!
Dat straalt uit. Mensen, ervaren mensen uit de sector, blijken graag bij Arpentus te willen werken. Ook, en dat mag best gezegd worden, omdat we de mens achter de medewerker alle aandacht geven.
Inmiddels zijn we per 1 september 2022 met 15 medewerkers. Een verdrievoudiging binnen 8 maanden! Wie had dat gedacht? Het gaat snel. Na een half jaar zitten we al op de koers die we in onze plannen voor 2024 voorzien hadden. Daar zijn we oprecht trots op.
En waar zetten deze medewerkers zich dagelijks met al hun passie en energie voor in?
De klant!
We werken vanuit de overtuiging dat we pas écht de beste deal kunnen doen als we de persoonlijke wensen en belangen van de opdrachtgever, van de mens achter de klant, kennen. Daar besteden we dan ook ruime aandacht aan. De wensen combineren we met onze inhoudelijke M&A-kennis en onze analyses.
Met die persoonlijke wensen en overwegingen in ons achterhoofd gaan we de onderhandelingen in, richten we op de juiste dealstructuur, besteden we zorg aan de redactie van de overeenkomsten en ontzorgen we de klant door in het hele proces van aan- of verkoop de regievoering te verzorgen. Hierbij onderhouden we de contacten met onder andere de tegenpartij, diens adviseurs, de accountants, advocaten, fiscalisten, de bank en de notaris. Elk gesprek stemmen we vooraf af om er zeker van te zijn dat we nog steeds koersen op het realiseren van wat het beste is voor onze klant en wat het beste aansluit bij de wensen van de klant.
Energie
En het mooie is: dat geeft niet alleen de klant energie, maar dat geeft ook ons energie! Geregeld komen er verrassingen en obstakels in het proces die we moeten overwinnen. Samen met de klant zoeken we als team van Arpentus telkens creatief naar de beste oplossing.
We vinden het geweldig om te toasten na het afronden van de deal. Samen terugkijken op de samenwerking en het resultaat. Vaak ervaren we het als een spannende film, die we namens onze opdrachtgever hebben mogen regisseren. Met een mooi einde.
Dit terugkijken vinden we belangrijk. Dit doen we zelf, maar ook laten we dit door professionele interviewers doen. Hiervan leren we. De eerlijke feedback van de klant helpt ons om het de volgende keer nóg beter te doen. En om als team nog beter te worden, nog beter op elkaar ingespeeld te raken.
De klant met een glimlach op het gezicht. Dat geeft ons energie. En dán weten we dat we ons werk goed hebben gedaan. Bij Arpentus gaan tevreden medewerkers immers hand in hand met tevreden klanten!
Ons team versterken of hulp nodig bij financiering, overname of verkoop van uw bedrijf? Ga naar www.arpentus.nl en ontdek wat wij voor elkaar kunnen betekenen!